Firma FFWD, mająca swoją siedzibę w Holandii, zaczęła budować koła które miały być szybkie, lekkie i wytrzymałe. Ta dewiza w powiązaniu z technologią, najlepszymi komponentami i testowaniu przez najlepszych spowodowała, że koła spotkały się z uznaniem na całym świecie. Na koła FFWD jeżdżą najlepsze teamy na świecie w najlepszych światowych ligach kolarskich.
Konstruktorzy FFWD zwracają uwagę przede wszystkim na jakość i dokładność składania, która jest osiągnięta dzięki montażowi kół w holandii. FFwd produkuje niezwykle dobra koła szosowe, triathlonowe czy czasowe, ale ostatnimi czasy grawelowe i CX. Koła FFWD na DISC z odpowiednią ilością szprych 24/24 są lekkie, wytrzymałe nadając się i na szose i do innych dyscyplin takich jak gravel czy cyclocross.
Darc
FFWD zastosowało w swych kołach technologię Double Arc (podwójnego łuku), którzy nawiązuje do obręczy i jej kształtu. Rezultatem tej technologii jest mniejszy opór przepływu powietrza na całym kole, a to doprowadza do lepszej prędkości przy tej samej mocy. Technologia DARC stosowana jest w następujących modelach F4 F6 F9.
Carbon
FFWD podczas budowy kół wykorzystuje wysokiej jakości włókno carbonowe TC-35. Dzięki temu obręcz uzyskuje wysoką wytrzymałość, niską wagę i odpowiednią sztywność. Niejednokrotnie stosowane są różnego typu warstwy carbonowej w celu osiągnięcia maksimum sztywności przy jednoczesnej wytrzymałości.
Warstwa zewnętrzna obręczy jest zawsze wykonana ze splotu 3K, która kładziona jest na krzyż. Kolejna warstwa to UDF (Uni-Directional Fiber) – włókna jednokierunkowe 3K ma stosunek sztywności/waga nieco niższy niż UDF (Uni-Directional Fiber) arkuszy równych włókien, ale nadrabia dając obręczom niesamowitą wytrzymałość.
ECOM
Obręcze FFWD są formowane w procesie ECOM - równomiernej kompresji. Dzięki temu uzyskana jest pewność że każda część obręczy jest tworzona przy jednakowym ciśnieniu i w każdej z części zachowa się tak samo. Arkusze bez ubytków docelowo dają większą wytrzymałość i sztywność. Gładka powierzchnia obręczy i wysoka jakość daje dobre punkty styku z nyplami zapewniając stabilność i wytrzymałość przy największych naprężeniach. Tylko najlepsi producenci kół karbonowych stosują tą technologię, i na próżno będziemy tego szukać w tanich chińskich zamiennikach.